معرفی وبلاگ
وَإِنَّمَا سُمِّيَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لاَِنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ، فَأَمَّا أَوْلِيَاءُ اللهِ فَضِيَاؤُهُمْ فِيهَا الْيَقِينُ، وَدَلِيلُهُمْ سَمْتُ الْهُدَى ، وَأَمَّا أَعْدَاءُ اللهِ فَدُعَاؤُهُمْ الضَّلالُ، وَدَلِيلُهُمُ الْعَمْى... نهج الباغه خطبه 38 شُبهه را از اين جهت شُبهه ناميده اند كه شبيه و مانند حق است، پس روشني دوستان خدا در چيزهاي شُبهه ناك، ايمان و يقين است، و راهشان راه هدايت و رستگاري است و اما دشمنان خدا پس دعوت آنان به ضلالت و گمراهي است، و راهنماي آنان كوري آنان مي‎باشد.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 501909
تعداد نوشته ها : 502
تعداد نظرات : 163
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

حضرت آيت‌الله مكارم شيرازى با صدور بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن فجايع ليبي از سكوت جهان اسلام در برابر اين جنايات انتقاد كرد و گفت: چرا كنفرانس اسلامى ساكت است، چرا اتحاديه عرب كارى نمى‌كند، چرا خاك مرده بر سر همه آنها پاشيده شده است.

در بيانيه حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در محكوميت فجايع ليبي آمده است: فجايعى در كشور ليبى در حال رخ دادن است كه در دنيا بى‌سابقه است. مرد جنايتكار و سبك‌مغز و بيدادگرى كه ۴۲ سال حكومت ظالمانه بر كشورى داشته با تمام وسايل نظامى در حال قتل‌عام ملت خود و تخريب كشورش بوده و عجيب اينكه دنياى اسلام تماشاگر است و ساكت در برابر اين جنايات هولناك نشسته است.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: آيا قرآن مجيد دستور نمى‌دهد هرگاه در كشورهاى اسلامى گروهى بر گروه ديگرى ظلم كند با گروه متجاوز پيكار كنيد تا در برابر حكم خدا تسليم شود. (آيه ۹ سوره حجرات)، پيكار لازم نيست چرا زعماى اسلام، دانشمندان، سياستمداران ساكت نشسته‌اند، چرا كنفرانس اسلامى ساكت است، چرا اتحاديه عرب كارى نمى‌كند، چرا خاك مرده بر سر همه آنها پاشيده شده، آيا اين اتحاديه‌ها جنبه تشريفاتى دارد. در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: حداقل كارى كه كشورهاى اسلامى مى‌توانند انجام دهند اين است كه همه آنها مانند بعضى از كشورهاى غربى انقلابيون را به رسميت بشناسند و حاكم تبهكار ليبى و هم‌دستانش را به عنوان مجرمان جنگى معرفى كرده و از دادگاه‌هاى بين‌المللى مجازات آنها را بخواهند.

در اين بيانيه اضافه شده است: اين كار پشت انقلابيون را گرم مى‌كند و به حاكم جنايتكار ليبى خبر مى‌دهد كه آينده‌اى در اين كشور ندارد و همين امر تأثير مهمى در جلوگيرى از جنايات خواهد داشت ولى به اين هم بسنده نكنند. در اين بيانيه آمده است: بديهى است حاكمى با اين همه جنايت هولناك و بى‌سابقه به فرض كه تمام شهرهاى ليبى بازپس ستاند و مردم را قتل عام كند، محال است در آينده بتواند در آنجا حكمرانى كند، پس منتظر چه هستند، آيا مى‌خواهند باز هم اين حاكم را به رسميت بشناسند. در بخش ديگري از بيانيه اين مرجع تقليد تصريح شده است: مسلمانان پيش از آنكه در يمن يا بعضى ديگر از كشورهاى اسلامى اين كار تكرار شود، بپا خيزند و خروشى برآورند. اگر غربى‌ها تماشاگرند و مشغول وقت‌گذرانى هستند دليل آن روشن است، آنها از ويران شدن و نابود شدن كشورهاى اسلامى و برطرف شدن موانع خودكامگى‌هاى آنها ضرر نمى‌كنند بلكه خشنودند، مسلمانان چرا؟ در پايان اين بيانيه تاكيد شده است: كشورهاى اسلامى بدانند اين سكوت مرگبار در برابر اين جنايات هولناك روزى دامن خودشان را نيز خواهد گرفت، اميدواريم پيش از آنكه آن روز فرا رسد بيدار شوند و به وظيفه انسانى و اسلامى خود اقدام كنند والله من وراء القصد


X