معرفی وبلاگ
وَإِنَّمَا سُمِّيَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لاَِنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ، فَأَمَّا أَوْلِيَاءُ اللهِ فَضِيَاؤُهُمْ فِيهَا الْيَقِينُ، وَدَلِيلُهُمْ سَمْتُ الْهُدَى ، وَأَمَّا أَعْدَاءُ اللهِ فَدُعَاؤُهُمْ الضَّلالُ، وَدَلِيلُهُمُ الْعَمْى... نهج الباغه خطبه 38 شُبهه را از اين جهت شُبهه ناميده اند كه شبيه و مانند حق است، پس روشني دوستان خدا در چيزهاي شُبهه ناك، ايمان و يقين است، و راهشان راه هدايت و رستگاري است و اما دشمنان خدا پس دعوت آنان به ضلالت و گمراهي است، و راهنماي آنان كوري آنان مي‎باشد.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 501915
تعداد نوشته ها : 502
تعداد نظرات : 163
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

خبار رسيده از عربستان سعودي حاكي از آن است كه در پي گسترش دامنه اعتراضات به ويژه در مناطق شيعه نشين اين كشور، گروهي از شيوخ و چهره هاي سرشناس شهر شيعه نشين القطيف به ديدار "ملك عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود" رفتند.

گفته مي شود در اين ديدار كه حجة الإسلام و المسلمين شيخ "عبدالله الخنيزي" در رأس گروه قرار داشت، شيعيان خطاب به پادشاه سعودي گفتند: به شهر و خانه هاي خود بر نمي گرديم مگر اينكه زندانيانمان را آزاد كنيد تا همراهمان بيايند.

قابل ذكر است منظور از اين زندانيان "سجناء منسيون" يا همان زندانيان شيعه كه با نام "زندانيان فراموش شده" شهرت دارند، است. آنان بيش از 16 سال است كه بدون محاكمه در زندان به سر مي برند و تنها اتهام آنان دست داشتن در انفجار ناو آمريكايي در بندر الخبر در سال 1996 ميلادي بود در حالي كه دو سال پس از آن انفجار شبكه تروريستي القاعده مسئوليت كامل آن را بر عهده گرفت اما مقامات رژيم سعودي حاضر به آزادي اين زندانيان كه تعدادشان 9 نفر است، نشدند. در همين حال گفته مي شود پس از مطرح شدن اين درخواست از سوي حجة الإسلام و المسلمين شيخ "عبدالله الخنيزي" به نمايندگي از شيعيان و اصرار وي بر آزادي بي قيد و بند آنان، "ملك عبدالله" وعده داد كه دستوري خوب در اين زمينه صادر خواهد كرد.

پس از اعلام اين وعده از سوي پادشاه سعودي، شيخ الخنيزي پاسخ داد: پس ما به شهر و خانه هاي خود باز نمي گرديم مگر اينكه زندانيانمان را همراه خود ببريم. در پايان گفتني است اين اولين ديدار اين چنيني است ميان شيعيان با "ملك عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود" كه براي شنيدن سخنان و درخواست هاي آنان كه اقليت جمعيتي كشور عربستان به شمار مي رودند.


دسته ها : مطالب روزانه
سه شنبه 24 12 1389 18:42
X