معرفی وبلاگ
وَإِنَّمَا سُمِّيَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لاَِنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ، فَأَمَّا أَوْلِيَاءُ اللهِ فَضِيَاؤُهُمْ فِيهَا الْيَقِينُ، وَدَلِيلُهُمْ سَمْتُ الْهُدَى ، وَأَمَّا أَعْدَاءُ اللهِ فَدُعَاؤُهُمْ الضَّلالُ، وَدَلِيلُهُمُ الْعَمْى... نهج الباغه خطبه 38 شُبهه را از اين جهت شُبهه ناميده اند كه شبيه و مانند حق است، پس روشني دوستان خدا در چيزهاي شُبهه ناك، ايمان و يقين است، و راهشان راه هدايت و رستگاري است و اما دشمنان خدا پس دعوت آنان به ضلالت و گمراهي است، و راهنماي آنان كوري آنان مي‎باشد.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 501922
تعداد نوشته ها : 502
تعداد نظرات : 163
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

آيت الله محمدرضا لبيبي از روحانيون برجسته كرمان ساعت 3 بامداد جمعه 20 اسفندماه در سن 84 سالگي در منزل خود بر اثر ايست قلبي دعوت حق را لبيك و دارفاني را وداع گفت.

به گزارش حديث كرمان وي 15 سال پيش تحت عمل جراحي قلب باز قرار گرفت و از يكسال و نيم قبل براثر كهولت سن و بيماري در خانه بستري بود. او در 16 مهر 1305 در كرمان چشم به جهان گشود و در سال 1322 موفق به اخذ ديپلم رياضي شد و پس از آن در سال 1324 به نجف اشرف عزيمت نمود و از محضر اساتيدي چون آيات عظام سيد محسن حكيم، سيد محمود شاهرودي، حسين قمي و خويي بهره برد. وي همچنين در دوران فراگيري دروس ديني و حوزوي همدرس مراجعي چون حضرات آيات سيستاني، تقي قمي ، رحمتي ، وحيد خراساني، جواد تبريزي و مامقاني بود.

آيت الله لبيبي در حالي كه در نجف مشغول به تحصيل دروس دوره اجتهاد بود نامه اي از برادر خود (شيخ علي لبيبي) دريافت مي كند كه وي را به بازگشت به كرمان دعوت مي نمايد و پس از مشورت با آيت الله العظمي شاهرودي و در هنگامي كه در حال گذراندن دروس خارج فقه بود به كرمان باز مي گردد. او پس از رسيدن به كرمان متوجه فوت حجت الاسلام ميرزا عبدالحسين حجتي كرماني مي شود .

وي كه در سال 1338 و پس از 14 سال زندگي در نجف اشرف به كرمان بازگشته بود، به تدريس علوم حوزوي و تربيت طلاب پرداخت.

او همچنين به عنوان نماينده آيات عظام حكيم و خويي در استان كرمان فعاليت مي نمود. او سالها امامت مسجد امام صادق (ع) شهر كرمان را برعهده داشت و نسبت به بازسازي و نوسازي اين مسجد اهتمام ويژه اي داشت.

آيت الله لبيبي مسلط به 5 زبان انگليسي، عربي، تركي، فرانسه و فارسي بود و در ساير علوم نيز تخصص هايي داشت.

ساخت ساعت آفتابي نصب شده در ورودي مسجد امام صادق (ع) نيز از ابتكارات وي به شمار مي رود. تدريس علوم و معارف ديني، برگزاري جلسات منظم تفسير قرآن، قرائت قرآن و ساير امور ديني نيز از اقدامات ارزنده وي بشمار مي رود.

پيكر آيت الله لبيبي صبح ۲۱ اسفند با حضور جمعي از مردم، طلاب و مسئولين تشييع و به خاك سپرده شد. شايان ذكر است، وي آبان 1376 اقدام به تعيين محل قبر و تدارك سنگ قبر خود نمود و حتي رقعه ترحيم خود را نيز با خالي گذاشتن تاريخ فوت تنظيم نموده بود.


دسته ها : مطالب روزانه
جمعه 20 12 1389 10:19
X