معرفی وبلاگ
وَإِنَّمَا سُمِّيَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لاَِنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ، فَأَمَّا أَوْلِيَاءُ اللهِ فَضِيَاؤُهُمْ فِيهَا الْيَقِينُ، وَدَلِيلُهُمْ سَمْتُ الْهُدَى ، وَأَمَّا أَعْدَاءُ اللهِ فَدُعَاؤُهُمْ الضَّلالُ، وَدَلِيلُهُمُ الْعَمْى... نهج الباغه خطبه 38 شُبهه را از اين جهت شُبهه ناميده اند كه شبيه و مانند حق است، پس روشني دوستان خدا در چيزهاي شُبهه ناك، ايمان و يقين است، و راهشان راه هدايت و رستگاري است و اما دشمنان خدا پس دعوت آنان به ضلالت و گمراهي است، و راهنماي آنان كوري آنان مي‎باشد.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 502037
تعداد نوشته ها : 502
تعداد نظرات : 163
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

فلسفۀ مخفی بودن قبر زهرا(س) را باید در مبارزۀ سیاسی وی برای احقاق حق علی جست.


قبر زهرا مخفیست تا هر کس که خواست تاریخ اسلام را بخواند از خود بپرسد چرا قبر عزیزترین دختر پیامبر مخفی است و وقتی به دنبال این چرا گشت با حقایقی که برخی نمیخواهند آشکار شود آشنا شود

چرای بزرگ؟؟!!!
.... و چرا دختر پیامبر خدا که برترین انسان بعداز پیامبر و حضرت علی بود را شبانه غسل دادند وشبانه کفن نمودند و شبانه دفن کردند؟؟

..در آن ایام رسم بر این بود که هر فردی از بزرگان بمیرد خلیفه وقت بر او نماز میگذارد و.. چنانچه الان هم علماء بر بدن بزرگان دین نماز میخوانند.
حضرت فاطمه به حضرت علی فرمود شبانه مرا دفن کن ..( تا درفضای عمومی خلیفه وقت بر پیکر او نماز نخواند تا بهانه بگیرند و حقانیت خلیفه را تثبیت کنند.
همین در خواست فاطمه زهرا ، خود بزرگترین مخالفت با خلیفه وقت و نا حق دانستن خلافت اورا میرساند....
حضرت زهرا می خواستند حتی بعد از شهادت خود، باز هم با دفن مخفیانه خود، یک شوک دیگر هم به جامعه اسلامی وارد کند و به مسلمانان بفهماند که فاطمه(س) از آنها راضی نبود و به سکوت مسلمانان در آن موقعیت حساس معترض بود و به همین خاطر هم مسلمانان را از حضور در مراسم نماز و دفن بزرگ بانوی اسلام، و دختر پیامبر اسلام، که مسلمانان هنوز داغدار رحلت او بودند، محروم کرد، تا هم اعتراض عملی خود را به آنها اعلام کند و هم با مخفی بودن قبرش، در طول تاریخ، این مبارزه سیاسی فاطمه (س) برای دفاع از حریم ولایت را، به همه اعلام کند.
وشاعردلیل دفن مخفیانه وشبانه چقدرزیبا از زبان حضرت زهرا(س) سروده:

قبر ودفن وکفن من باید پنهان ماند زخلق
تاکه دشمن را به هر عصر وزمان رسوا کنم

یک علت مهم مخفی بودن قبر حضرت زهرا (س) این است که هنوز رفع ظلم از آن حضرت نشده است، زیرا کسانی که در حق آن حضرت ظلم نمودند و در واقع قاتل آن حضرت هستند هنوز به عنوان صحابی کبار و خلیفة الرسول مورد احترام و اکرام می­باشند. در واقع قهر نمودن حضرت فاطمه زهرا (س) با ظالمین در زمان نزدیک به شهادتشان و وصیت آن حضرت به دفن شبانه بدون حضور کسانی که آن مظلومه مقهوره را آزردند، یک شیوه و سبک مبارزه است که آن حضرت برای رسوا نمودن کسانی که مورد غضب پاره تن رسول (ص) قرار گرفتند، انتخاب نمود و جایی برای جعل حدیث و تغییر تاریخ برای پوشاندن این ستم باقی نگذاشت و سند بزرگی است بر مظلومیت آن حضرت.
دختر پیامبر خدا، ریحانه الرسول فاطمه ی اطهر(س) که برترین انسان بعد از پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) بود را شبانه غسل دادند و شبانه کفن نمودند و شبانه دفن کردند تا امروز و در طول تاریخ قبر مخفی او فریاد بلند رسوا کننده غاصبین حق او و همسرش مولی الموحدین امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) باشد و به عنوان سندی بر مظلومیت آن یگانه اعصار تا ابد باقی بماند.


سه شنبه 14 2 1389 9:1
X